Czego pacjenci nie lubią przychodząc do gabinetów stomatologicznych?


Czego pacjenci nie lubią przychodząc do gabinetów stomatologicznych?

Budowa bardzo dobrego wizerunku trwa lata, wpływ ma na nią bardzo wiele czynników: wysokiej klasy materiały dla stomatologów, sprawny i nowoczesny sprzęt oraz uprzejma i wyrozumiała kadra lekarska. Kiedy wszystkie te rzeczy razem zostaną odpowiednio zrealizowane, wtedy można mówić o pełnym sukcesie gabinetu i nie istnieje taka przeszkoda, której doskonały gabinet nie jest w stanie przeskoczyć. Jednak aby osiągnąć tak pełny efekt, potrzeba lat ciężkiej pracy i ogromnego zaangażowania, które często wymaga poświęcenia swojego życia prywatnego. Dla wielu jest to bariera nie do przekroczenia, chociażby założenie rodziny może uniemożliwić realizację takiego planu. Nie należy się jednak zrażać, zawsze istnieją dwa wyjścia i pasja oraz miłość do wykonywanej pracy są w stanie pokonać bardzo wiele przeszkód.

 

Panuje opinia, że znacznie lepsza obsługa pacjenta jest w gabinetach prywatnych. Często faktycznie tak się dzieje, jednak nie jest to regułą. Pogląd ten ma swoje podłoże w kwestiach finansowych. Prywatny gabinet będzie bardziej dbał o swój asortyment stomatologiczny, a pacjent będzie dla niego realnym chlebodawcą, gdzie rzecz wygląda inaczej z powodu dofinansowania ze strony funduszu zdrowia, który jest głównym elementem finansowym. Z tego też tytułu o pacjenta często dba się znacznie bardziej w prywatnych gabinetach – na rynku jest duża konkurencja i o klienta klinika trzeba zawalczyć.

 

Pierwszym miejscem, w którym kontakt zaczyna się kontakt pacjenta z gabinetem stomatologicznym jest recepcja i to na jej pracowników spada największa odpowiedzialność – pierwsze wrażenie często jest najważniejsze i wielokrotnie trudno je zmienić. Pacjenci bardzo mocno zwracają uwagę na to, jak zostają potraktowani – czy obsługa jest dla nich uprzejma i czy jest zainteresowana tym, aby pacjent jeszcze przed wejściem do gabinetu został potraktowany z szacunkiem i zainteresowaniem.

 

Odczucia względem samego stomatologa również muszą być pozytywne. Pacjenci chcą, aby cała uwaga została skupiona na nich i zostali potraktowani tak, jakby byli jedynymi klientami gabinetu – w końcu za to płacą, a klient, który płaci, jednocześnie też i wymaga. Jeśli już jesteśmy przy temacie atencyjności, należy wziąć pod uwagę fakt, że prowadzenie prywatnych rozmów w trakcie zabiegu między stomatologiem a asystentką lub odbieranie prywatnych telefonów w trakcie wykonywania zabiegu jest bardzo niemile widziane przez pacjentów.

 

Dla wielu te kwestie są oczywiste i wynikają z kultury osobistej, jednak wielu stomatologów nie zwraca uwagi na takie, z pozoru, błahostki. Kluczem do sukcesu gabinetu są pacjenci, a ci pojawiają się w momencie, kiedy czują, że zostają należycie obsłużeni.

 

zdjęcie: Zaprojektowane przez Freepik