Coś na pamięć i koncentrację


Coś na pamięć i koncentrację

Dzisiejszy świat jest szybki i musimy się do niego dostosować. Miliony myśli, tysiące poleceń i dziesiątki zadań do zrobienia. W natłoku pracy każdemu zdarza się raz na jakiś czas zapomnieć o tej jednej szczególnie ważnej sprawie. Co zrobić, gdy kalendarze i żółte karteczki samoprzylepne zawiodą, tak samo jak nasza pamięć? Wiele czynników składa się na to, że zapominamy. Stres, przemęczenie, brak snu. Jednakże istnieją sposoby na poprawienie pamięci i koncentracji.


Problemy z pamięcią i konentracją

Coraz więcej osób ma problem z zapamiętywaniem istotnych szczegółów. Nie jest to uzależnione od wieku. Zapominają i młodzi i starzy, osoby aktywne i nie. Nie zawsze też jest to objaw choroby somatycznej, a zwyczajne przemęczenie. Jednakże warto skonsultować się z lekarzem rodzinnym, by mieć stuprocentową pewność, że jesteśmy zdrowi. Najczęstszym popełnianym błędem jest zrażanie się do "chemicznego sposobu" na poprawienie pamięci. Obecnie na rynku znajduje się wiele suplementów i leków na pamięć i koncentrację. Są dostępne bez recepty, jednakże warto skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą, by wiedzieć jak je stosować. Jeżeli jesteście fanami naturalnego rozwiązywania problemów zdrowotnych, warto zainwestować w dobrą herbatę z żeń-szeniem i miłorzębem japońskim. Te dwie rośliny skutecznie podkręcają pracę mózgu!


Ćwiczenia na pamięć i koncentrację

Największym zabójcą koncentracji jest rozproszenie uwagi. W szczególności dotyczy to dzieci. Aby mózg w pełni zapamiętał przetwarzane informacje i nie miał późniejszych problemów z ich odtworzeniem, musimy nauczyć się relaksować. W silnym zdenerwowaniu i pod presją czasu trudniej coś zapamiętać i sobie przypomnieć. Szybkim sposobem na relaks jest wizualizacja spokojnego miejsca. Wystarczy usiąść wygodnie, zamknąć oczy, głęboko oddychać i wyobrażać sobie, że znajdujemy się w jakimś przyjemnym miejscu, na przykład na plaży. Gdy już poczujesz się zrelaksowany, pora na ćwiczenia.


Wodzenie wzrokiem

Wystarczy tylko trzydzieści sekund wodzenia wzrokiem, by usprawnić pracę mózgu. Przesuwaj oczami od prawej do lewej strony. Jest to ćwiczenie ułatwiające współpracę prawej i lewej półkuli mózgu. Następnie wykonujemy ósemki oczami, raz w jedną, raz w drugą stronę. Warto je powtarzać kilka razy dziennie, zwłaszcza gdy pracujemy przy komputerze. Ćwiczenie to relaksuje i nawilża gałki oczne.


Zamiana dominującej ręki

By usprawnić pracę mózgu wystarczy, że podczas wykonywania codziennych czynności, zmienisz rękę na tę słabszą. Osoby praworęczne mogą lewą ręką zacząć myć zęby i na odwrót. Z początku będzie to nie lada wyzwanie również dla naszego mózgu. Każde nowe wyzwanie powoduje, że neurony intensywniej współpracują.


Słuchanie i nauka w jednym

Podczas wykonywania codziennych czynności warto słuchać informacji w innym języku. Najlepiej, jeżeli jest to język, który już trochę znamy, ale nie jest to konieczny warunek. Z melodii języka możesz sporo zrozumieć. W tym czasie angażujesz swój mózg bardziej niż tłumacząc ze słownika, bo uruchamiasz kojarzenie i wnioskowanie.


Gry na pamięć i koncentrację

Najpopularniejszą grą na pamięć jest gra w skojarzenia. Polega ona na kojarzeniu ze sobą znaczeń słów. Można w nią grać w większym gronie, jak i samemu. W drugiej wersji na kartce zapisujesz słowo, a później ją odwracasz. Przez 10-15 minut wymieniasz wszystkie nazwy kojarzące się z danym słowem. Czy po upływie tego czasu będziesz pamiętać co zapisałeś na kartce?


Odkrywanka

Uwielbiana przez dzieci gra polegające na znalezieniu pary do konkretnego obrazka. Można ją wykonać własnoręcznie, kupić czy znaleźć wersję online w internecie. Najważniejsze, że jest skuteczna.


Dobra pamięć i umiejętność koncetracji jest niezmiernie ważna. Warto zatem ćwiczyć swój mózg.